Kullanıcı Girişi | Üyelik
 
 
KING CRIMSON
IN THE COURT OF THE CRIMSON KING
Pibroch | 13.04.2011
1969'un en iyi albümü. Moody Blues'un Nights in White Satin yalanı kadar iyi bilinen ama aslında özellikle sözlerine dikkat edildiğin çok ağır ve tehlikeli bir parça olan Epitaph'ı da barındırır.
21st Century ile teknik ve yapısal olarak 1969'un çok ötesinde olan up tempo tabir ettiğimiz parça ile başlayan albüm I Talk To The Wind ile hüzünlü ve kapkaranlık bir denize girer ve bir daha da çıkmaz.

Bu albümde benim özellikle üzerinde durduğum davulcu Michael Giles'in inanılmaz performansı. Albümün tamamında şiir yazar gibi çalmış. İnanılmaz bir kompozisyon üretmiş. Al bu davulcuyu başka enstrüman kullanmadan albüm yap. (Abartmış olabilirim ama gerçekten şiir yazmış). Bu abi bu albümden sonra ne yazık ki ayrıldı gruptan.

JETHRO TULL
STAND UP
Pibroch | 13.04.2011
1969'un önemli albümlerinden olan Stand Up Jethro Tull'ın da sıkı albümlerinden biridir. Martin Barre'in de ilk JT albümüdür. İlk albümleri olan This Was'a göre kayıt kalitesinin önemli ölçüde arttığını ve blues ağırlıklı yapının rock ve progressive temalarla dengelendiğini görebiliriz.
Vasat parçanın olmadığı albümdeki her parça keyifle dinleniyor. Bouree gibi bir JT klasiğinin yanında We Used To Know (Ian Anderson meşhur Hotel California parçasının akor yapısının bu parçadan araklandığını söylemişti bir konserinde) ve Reasons For Waiting gibi duygulu parçalar, Nothing Is Easy gibi tabanca ayarı parçalar ve Fat Man gibi eğlenceli çalışmalar (son mısrası çok güldürür beni hep) ile dinlenesi bir JT klasiği...

EDIRDAHAN
SAFINAZ
freefall | 10.02.2011
Cem Karaca'nın albümün içindeki açıklaması.

Cem Karaca & Edirdahan albümü.

Söz: Cem Karaca
Müzik: Cem Karaca, Fehiman Uğurdemir, Hami Barutçu, Salih Çele

Safinaz 'a ve halkımıza,

Bacılarım, kardeşler, halkımız. Bu uzunçalara sizlerden birinin adını verdim, kızmayın. Siz ve sizin gibileri hep gördüm, halâ da görmekteyim… Bazen bir diskotekte yarınsız, ya da bir arka sokağında bir büyük kentin. Tek ortak yanları vardı, yarınsız olmaları… Şimdilik…

Bu uzunçaları safinazlara acıdığımdan yapmadım… Acıyamam ki… Ama sizi bu hale düşürenlerle kavgam, sizi ve her şeyi kurtarana dek sürecektir. Şimdi bazıları "Sana ne canım, sen mi kaldın kurtaracak dünyayı?" diye uzun kulaklı bir soru sorabilirler; ancak halkımın sağduyusuna şükür halâ şarkılarımı söylüyorum. Amacım mı ne? herhalde "vatan millet sakarya" üçlemesinin ardına sığınıp cebinizdeki paraları avuçlamak değil.

Elinizdeki uzunçaların fiyatı ne olur bilemem. Belki 2 kilo kıyma fiyatını aşar bu uzunçaların ederi ancak bunun hesabını I.M.F'den sormak gerek.

Derya Elver davul,
Salih Çele trompet trombon,
Bülent Urkan tenor soprano ve flüt,
Hami Barutçu bas,
Fehiman Uğurdemir gitar çaldılar, ben de söyledim. İstanbul Ses Kayıt Stüdyosunda Duyal Karagözoğlu arkadaş kaydetti… Ali Avaz "Gönül Plak" bastı… Siz de umarım aldınız dinliyorsunuz…

Ama safinazların kaderi değişmedi…

Var mısınız dinleyenler kurtaralım safinazları.

Elele verelim ve…

Değil yalnız safinazları, çocuklarımızın yarınını kuralım. kırk beş milyon halkımız elele verelim ve komayalım iti, kurdu girsin sürüye…

Sevgiyle

Cem Karaca

EDIRDAHAN
SAFINAZ
bay.c | 07.02.2011
Sırada, nispeten yeni nesil sayılabilecek Türk Progresif Rock müziği icracılarından sonra, yerli Progresif Rock babaları ve bu babalardan kadrosunda Cem Karaca gibi bir efsaneyi barındıran "Edirdahan" grubu ve onların tek atışla hedefi on iki'den vurduğu unutulmaz albüm "Safinaz" var.

Üç şarkıdan oluşan albümde ilk sırayı, albüm ile aynı adı taşıyan "Safinaz" şarkısı alıyor. Kandırılıp, kötü yola düşürülen yoksul bir kapıcı kızının hikayesi günümüz şartlarında klişe ve klasik Yeşilçam teması olarak komik görülebilir ama albümün çıktığı dönemin naif halet-i ruhiyesi'ne uyan bunun yanında hiç biri zaman güncelliğini yitirmeyecek sistemin eşitliksiz ve adaletsiz yönlerini eleştiren sözlerle bezeli bir kayıt "Safinaz" şarkısı.

İkinci şarkı Ahmed Arif'in şiiri üzerine bestelenen "Karam" tipik Anadolu Rock motifleri taşıyan oldukça kaliteli bir beste olarak göze çarpıyor. Albümün son çalışması ve ağır topu bir başka büyük şair, Nazım Hikmet'in epik şiiri "Şeyh Bedreddin Destanı" üzerine bestelenmiş aynı isimli şarkı, şiir'in ve konu olduğu tarihimizin en dramatik başkaldırı hikayesi'nin hakkını sonuna kadar veriyor.

Albümün müzikal yapısına gelecek olursak, Cem Karaca'nın müthiş teathral performansı, özellikle nefeslilerde "Salih Çele" ve Bülent Urkan'ın başarılı performansları bu kaydı bir başyapıt haline getiren en önemli unsurlar olarak göze çarpıyor. Standart süreyi aşan şarkılar, sürekli değişen melodi ve ritimlerle, Rock, Folk, Klasik hatta ironi için bile olsa kullanılan Arabesk motifleri ile örülmüş sound sonucu ülkemizde ender olarak rastladığımız başarılı bir progresif rock albümü ortaya çıkmış diyebiliriz.

Sonuç olarak, müziği bilen ve araştıran yerli ve yabancı otoritelerce hakkı teslim edilmiş bu albümün amatör bir müzik dinleyicisi olarak hakkını teslim etme görevini bu mütevazi değerlendirme ile yerine getirmiş oluyorum.

MAUDLIN OF THE WELL
PART THE SECOND
omardiyejon | 05.02.2011
Grup ziyadesiyle avant-garde eğilimlere sahip olsa da Part The Second'da deneyselliğin altını önceki albümlere göre biraz kısarak post-rock sularına ufaktan bir giriş yapmış. Albüm bana göre çıkarılmış en iyi albüm. Evet bu en iyiler çok kez değişiklik gösterir insan hayatında fakat bu 'en iyi' sanırım çok uzun bir süre değişmeden kalacak dimağımda.

1. şarkı tek kelime ile muhteşem bir eser. Camel'ın Song Within A Song şarkısına güzel atıflarda bulunuyor, tabii çok daha minimalist bir tavır ve olağanüstü bir enstrümantasyon ile. 9. dakikası itibariyle devreye giren arka plan gitar işine dikkat edin, muhtemelen duyacağınız en güzel şey olacak.

Esasında albümün genelinden şarkı şarkı bahsetmek istemiyorum, 1. şarkı beni ziyadesiyle etkilediğinden ona özel olarak değindim. Albümü ilk çevirdiğinizde aklınızda muhtemelen muhteşem keman işleri ve deneysel vokal denemeleri kalacak. Hatta bu denemelerden ilk başta rahatsız olmanız da mümkün. Fakat zamanla bu deneyselliğin albümün genel havasına ne kadar güzel bir uyum sağladığını fark edeceksiniz. Yine enstrüman olarak çello da çok etkin ve keyifli bir kullanımla karşımıza çıkmış albümde. Ciddi anlamda ilk gitar solosunu 4. şarkıda duyacaksınız. O yüzden temel rock prensiplerinden fazlasıyla uzak bir albüme giriştiğinizin farkında olarak başlamanızı öneririm.

Albüm http://www.maudlinofthewell.net/ adresinde (grubun resmi sitesi) legal olarak indirmeye açık, üstelik çeşitli ses formatlarında.

PINK FLOYD
PINK FLOYD: LIVE AT POMPEII
freefall | 20.01.2011
Live at Pompeii konser belgesel arasında bir kayıt olsa bile Pink Floyd albümleri arasında yer almalı. İçinde Echoes'un en güzel halini barındıran grup üyelerinin çalışmalarını gösteren Live at Pompeii bunu hak ediyor.

Öncelikle Adrian Maben iyi ki böyle bir işe kalkışmış diyorum. Çünkü bu işte sadece Pink Floyd'a "ulan ne kadar güzel çalıyorlar be" demiyorsunuz. Aralara konmuş tartışmalarla grubun aslında nasıl işleri yürüttüğünün farkına varıyorsunuz. Mesela elemanlar kendilerine verilen aletleri / ekipmanları nasıl kullanacaklarını çözmeye çalışıyorlar. Roger Waters aşağı yukarı şöyle bir şey diyor: "Bu eline Les Paul verilen birinin Eric Clapton olmasını beklemek gibi bir şey." gibisinden. Ardından ama başarabiliriz diyorlar ve tabii başarıyorlar. Tabii diyorum ben ama öyle kolaymış gibi anlaşılmasın. Zaten izlerken ekipmanları bayağı bir kurcaladıklarını anlıyorsunuz. Roger Waters'ın bazen verdiği 'saykodelik' cevaplar da ayrı bir tebessüm ettiriyor.

Yalnız bu bahsettiklerim 2003 yılında tekrar piyasaya sürülmüş Director's Cut halinde olabilir. Aralardaki konuşmaları bilemeyeceğim fakat Dark Side of the Moon'un kayıt çalışmaları 2003'te çıkan halinde mevcut.

 
1
2
3
4
5
6
7
 
Progturk , Hürriyet Gazetesinde :-)
Foxtrot ve Script For A Jester's Tear İncelemeleri
Progressive Rock'ın Acı Kaybı, Chris Squire.
Asia Minor'dan Eril Tekeli-Progturk Buluşması.
Asia Minor Yıllar Sonra Yeniden Bir Arada.
Progturk Twitter'da
Clepsydra ve Collage geri döndü!
Camel İstanbul Konseri ? Neden Olmasın
Karnataka ve Çağrı Tozluoğlu Röportajı
Camel Geri Dönüyor !!!
 
 
 


2006 - 2010 Progturk.com
Bu site progarchives.com'dan esinlenerek hayata geçirilmiştir.
Destek: Last.fm ProgressiveTR grubu
Kodlama ve Tasarım: Anıl "megamefta" Okay